Är Stuart Baxter sverigedemokrat? | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Är Stuart Baxter sverigedemokrat?

HIF:s tränare Stuart Baxter är av mig både en duktig tränare och en person jag respekterar. När han fick svarade på chat i HD:s försorg svarade han på samma sätt som en sverigedemokrat skulle svarat när det gäller kultur och anpassning. När en orolig supporter undrade om det var språklig förbistring som var anledningen till HIF:s knackiga start så svarade Stuart:

”Min rekommendation just nu är att det ska stå i kontraktet att alla imports ska lära sig svenska som respekt för landet och deras arbetsgivare. Deras lagkamrater ska hjälpa dem genom att förklara för dem på kort sikt. Och att tränarteamet kan göra prickinsatser för att få igenom viktiga punkter – med eller utan tolk. Jag tror att ordet respekt är viktigt här och om vi på det här viset respekterar varandras situation, vi kan till och med stärka vår lagkänsla genom att hjälpas åt på det här viset. och att alla visar att vi strävar mot samma mål.”

Om vi flyttar äver Stuart Baxters svar till samhället och den politiska scenen så är hans tankegångar precis som sverigedemokraternas. Den relativism och mångkulturalism som riksdagspartierna eftersträvar innebär att mötas på mitten (integration) och att olika normer och regler är berikande.

Sverigedemokraterna anser att du ska lära dig språket när du kommer till Sverige och respektera våra normer och seder. Hjälp ska ges under en inledande fas sedan är det individens skyldighet och eget intresse som avgör hur fort anpassningen sker. Alvaro Santos är ett bra exempel på lyckad anpassning och individens eget intresse att vilja smälta in.

Pontus Bergqvist

sverigedemokrat och HIF supporter