Sverigedemokraternas budgetanförande 2015 | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Sverigedemokraternas budgetanförande 2015

Tack för ordet fru ordförande

Nu står vi här igen och ska hantera årets budget. Återigen så ska partiföreträdare prata om sitt partis politik och oftast bara om just sitt egets partis förträfflighet. Jag skulle önska att kommunfullmäktige ledamöterna den här gången kunde tänka på vad som är bästa för Helsingborgarna och inte bara sitt partis frågor. Att det faktiskt kan vara så att även andra partiers frågor kan vara vettiga även om de kommer från fel parti.
Vi i det blågula laget är utan fördomar och inskränkthet gällande i vad ni andra kallar för blockpolitik.
Vi vill inte gå till vänster eller till höger utan vi vill gå framåt.
Årets budget är mandatperiodens sista, vilket bestående intryck kommer den att ge kan man fråga sig? Min förhoppning är att fullmäktige för Helsingborgarnas bästa kan ställa sig bakom bra förslag oavsett vad de kommer ifrån.

Viktiga frågor såsom bl.a. tryggheten i staden, möjligheten till medbestämmande i när området genom folkomröstning är liksom förra årets budget fortfarande viktiga frågor som tyvärr inte är lösta ännu. Jag hoppas på skillnad den här gången.
Ännu allvarligare är de vänsterextrema vindar som blåser i vårt samhälle och de frågor som de bär med sig. Idag har vi möjligheten att rösta bort en del av de frågorna. En del andra frågor vår vänta tills de allmänna valen.

Med dessa ord så avslutar jag mitt anförande med att yrka på bifall till Sverigedemokraternas budgetförslag 2015
Michael Rosenberg

1. Lars Ryr 17 juni, 2014 Svara

Bra skrivet. Tänkvärda ord!
    Lars

• Författare
      Michael Rosenberg 18 juni, 2014 Svara

🙂

2. Bengt Bengtsson 17 juni, 2014 Svara

Mycket bra anförande.
    Att säga emot detta anförande, oavsett om det kommer från vänster eller höger, innebär ju att inte vilja föra en politik som är bäst för Helsingborg och dess invånare.

• Författare
      Michael Rosenberg 18 juni, 2014 Svara