Svar till Mona N:son Denne, ”Vi har gett upp om färdtjänsten” Min mening 15/8-2014. | Sverigedemokraterna i Helsingborg

En av Sverigedemokraternas viktigaste valfrågor i Helsingborg inför valet i september är just att förbättra den nu katastrofala hanteringen av färdtjänsten. Vi menar att färdtjänsten sköts bäst på hemmaplan, alltså i vår egen kommun, Helsingborg.
Precis som du nämner i din insändare är det omöjligt att få en väl fungerande färdtjänst om beställningarna flyttats till låglöneländer som Moldavien och Senegal, denna central ska givetvis ligga i Helsingborg. Inte bara kommer detta förbättra kommunikationen mellan beställare och beställningscentral, utan det har också en jobbskapande effekt i staden då jobben flyttas från låglöneländer och hem till vår stad.
Däremot menar vi att den viktigaste åtgärden för att lösa problemen med färdtjänsten är att säga upp kontrakten med Region Skåne och låta Helsingborgs kommun ta över ansvaret, kommunikationen måste ske så nära våra invånare som möjligt.
Med tanke på hur viktig samhällsinsats färdtjänsten är för många människor har vi gjort denna fråga till en av våra viktigaste inför valet. Vi är många, eller har någon anhörig, som råkat ut för problemen denna medfört under Region Skånes regi. Därför lovar Sverigedemokraterna att driva frågan om att ta hem färdtjänsten till Helsingborg, inte bara från Moldavien och Senegal utan även från Region Skåne till Helsingborgs kommun.

Pontus Andersson (SD)
Kandidat till kommunfullmäktige

1. Tornuggleman 20 augusti, 2014 Svara

Sunt förnuft !

Igen.
    Jag är stolt över vårt parti och er som åtagit er uppgifter .

Tack för att NI försöker.
    Blir nog lättare efter valet. Vi börjar bli många.

Ha en god kväll

• Författare
      Michael Rosenberg 20 augusti, 2014 Svara

Tack, vi gör så gott vi kan.

2. Carina Kristensson 23 augusti, 2014 Svara

Bra för jag förstår om äldre har svårt för att beställa bil .
    När det tas emot i andra länder och dom inte förstår vad
    man säger . Lycka till .
    Mvh Carina