SD-Helsingborgs årsmöte 2018 | Sverigedemokraterna i Helsingborg

SD-Helsingborgs årsmöte 2018

I lördags så höll SD-Helsingborg årsmöte och valde styrelse samt valde sina kandidater till kommunfullmäktige för valet 2018. Samtliga från föregående års styrelse omvaldes till den nya styrelsen och till listan för kommunfullmäktige så hade hela 94 kandidater inkommit vilket kan jämföras med 38 kandidater inför valet 2014 vilket var väldigt glädjande. Helsingborg har efter Stockholm flest kandidater till kommunfullmäktige inom hela SD-Sverige.

Ovan är den omvalda styrelsen som består av följande

Alexander Aardgaard

Vice ordförande

Eva Zensch

2:e Vice ordförande

Michael Rosenberg

Ledamöter

Pontus Andersson

Dick Johansson

Suppleanter

Ulrika Persson

Victoria Tibom

Eftersom det numera bara finns en enda valkrets i Helsingborg så kunde valberedningen bara föreslå 73 namn som sedan valdes in men listan fick sedan justeras något då några kandidater hade fått ändrade förutsättningar sedan valberedningens möte samt det faktum att valsedlarna för årets val kommer att ha en ändrad logga vilket bara tillåter max 72 namn.

De invalda är enligt den här länken. Valsedel 2018

1. Ragnar Svedenhov 8 oktober, 2018 Svara

Se nu till att stoppa detta idiotförslaget om garaget. Annars skäms jag att jag röstar på Er

2. boris 21 november, 2018 Svara

Hej
    Röstade på er i år
    men att ni röstade för en lönehöjning till peter danielsson gör att jag aldrig kommer att rösta på er igen vad har man i huvetvilka arbetare får 15000 kr i månaden
    tänk på att det är skattepengar
    hoppas nu att ni inte röstar för ett landborgsgarage.ingen verkar ha koll på vad det kostar i slutändan

• Författare
      Michael Rosenberg 23 november, 2018 Svara

Hej Boris!

Löneökningen handlar om att den som är styrelseordförande för HFSAB ska kunna få det arvodet även om personen är kommunalråd till 100 %. Hans vanliga lön ökar inte med 15,000 kr utan blir bara 15,000 kronor mer om han tar på sig ett extra arbete som styrelseordförande för det bolaget.
      Landborgsgaraget tycker vi har stigit för mycket i kostnad och med anledning av det valde vi igår att avbryta det projektet.