Nej till moské i Helsingborg! | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Nej till moské i Helsingborg!

På onsdagens möte med kommunstyrelsen kommer Sverigedemokraterna som enda parti rösta nej till ett marköverlåtelseavtal till Helsingborgs Moské Ahelalsunnah.

Marköverlåtelseavtalet innebär att föreningen tillåts uppföra en moské på platsen. Beslutet i kommunstyrelsen kommer senare att debatteras och fastställas i kommunfullmäktige.

SD:s kommunalråd i Helsingborg, Michael Rosenberg, säger i en kommentar att så länge man vill bedriva könssegregerad verksamhet i moskéer såsom att män och kvinnor inte får deltaga på lika villkor under bön eller att samkönade kan vigas i en moské så är tydligt att man inte ställer upp på det sekulariserade samhälle som Sverige är.

Att då godkänna att moskéer byggs är att kasta alla jämställdhetsplaner och kamp för könens lika värde i papperskorgen och därmed acceptera att Sverige så ska vi tillåta parallella samhällen.

Aldrig ska vi godkänna ett sådant samhälle.

Sverigedemokraterna säger NEJ till en moské i Helsingborg!

1 Kommentar

1. Per Petersson 22 mars, 2021 Svara

Hej,
    Jag vill inte att vi godkänner ett nytt moske bygge i Helsingborg. All mark behövs för fler företag och därmed fler jobb.
    Att ta denna mark i anspråk för en religiös tro gagnar inte alla Helsingborgare, utan bara dessa med islamsk tro.
    Vad som behövs är fler jobb och inte fler platser att be på. När kommer annars ett Hinduiskt tempel? Eller ett Budistiskt tempel?
    Övriga religioner står inte och kräver mer mark för att de ska bygga ut sin verksamhet.
    Ska dem sen börja med böneutrop så tycker jag att islam kränker övriga religioner genom att de får tillstånd att skrika ut att deras gud är den enda guden.
    Ingen av de övriga religionerna har detta begär att hävda sig.