Motion om utökad giltighet på Seniorkortet | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Motion om utökad giltighet på Seniorkortet

Sverigedemokraterna vill fortsätta att göra Helsingborgs stadskärna mer attraktiv. Helsingborgs stad kan också bli bättre på att öppna vägar för den äldre befolkningens möjligheter att delta i stadens kultur- och aktivitetsutbud samt andra samhällsområden. Ett tillgängligt city är viktigt för att nå visionen om den pulserande och gemensamma staden. Att åldras i Helsingborg ska präglas av trygghet och värdighet.

Terrasshissen mellan Stortorget och Slottshagen är en del av kollektivtrafiken. Seniorkorten gäller för resor med hissen. Den som fyllt 75 och har ett Seniorkort åker gratis på vardagar klockan 09:00-15:00 samt på lördagar och söndagar. Att utöka Seniorkortet till full giltighet i hissen får ses som en ytterst liten eftergift.
Därför föreslår Sverigedemokraterna att Seniorkortets begränsningar i terrasshissen hävs och Seniorkortet ges full avgiftbefrielse under hissens öppettider.

Mot bakgrund av ovanstående föreslår Sverigedemokraterna kommunfullmäktige besluta

-Att Seniorkortet ges full giltighet i terrasshissen när den är öppen

1. gunvor enström 16 februari, 2015 Svara

Bra, entligen nogon som tänker på pensionärerna. fortsett med det.

2. Magnus 16 februari, 2015 Svara

Bra att ni prioriterar de som slitit ihop det välfärdssamhälle som nu är på väg haverera

3. anne-marie bogren 17 februari, 2015 Svara

Hej
    Ni är de enda som gör något för pensionärerna. Tack för det!
    Har undrat över en sak. SD i Stockholm har tagit fram en lista över kandidater till styrelsen. Jag tycker också det vore bra om vi kunde få in kompetens från näringslivet samt i ledande positioner.i partiet.
    Jag tror att SD kommer att gå kraftigt framåt och då behöver vi ett vinnande team. Jag är oerhört tacksam mot de som modigt stått på barrikaderna när vi andra satt och smög i buskarna och inte vågade träda fram, men nu måste partiet gå vidare och se framåt. Vi ska ledas av ett vinnarteam, folk som man vet har kompetens att leda ett land eller en kommun. Vi vill ju inte bli som den nuvarande regeringen, där inkompetensen är skrämmande. Jag vill också att partiet har högt i tak och inte blir toppstyrt som 7 klövern.
    Ett förslag är att det bildas en FB grupp enbart för medlemmar där man kunde pejla deras åsikter i olika frågor. Att lyssna på folket är ju SDs största styrka. Eftersom vi är helt utfrysta från press och TV är ju sociala medier vår enda chans att bli hörda. Vi ses på årsmötet.