Min Mening HD: ”Därför röstade vi nej till bygget” | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Min Mening HD: ”Därför röstade vi nej till bygget”

Kommentar till insändaren: ”Tack alla som stoppade garaget med SD:s agerande blev kostsamt” av Roland Nilsson. HD, Min mening 11/12.

Sverigedemokraterna gick till val på att Landborgsgaraget skulle byggas under de förutsättningar som fanns när vi då hade frågan på bordet. När ansvariga för projektet sedan meddelade att garaget skulle bli över 20 procent dyrare än planerat valde vi dock att backa på grund av den ekonomiska osäkerheten.

Det är inte första gången som vi politiker ges besked om en summa, för att senare behöva öka kostnaden på grund av felräkningar, något vi haft liknande turer kring gällande både Södertunneln och Olympia. Att miljoner gått förlorade på grund av att någon haft svårt att bestämma sig kan alltså inte skyllas på oss då vårt ändrade besked kom drygt en månad efter att de ändrade förutsättningarna blev offentliga, utan enbart på de som varit ansvariga för kostnadsberäkningen av projektet.

Michael Rosenberg, kommunalråd (SD)

Vårt svar publicerades på Min Mening i Helsingborgs dagblad den 13 december 2018.

1. Per 13 december, 2018 Svara

Det är så marknaden måste fungera.Bra beslut att bryta. Är det felräknat en gång, så blir det säkert fler fel också. Det är inte seriöst att bygga till vilket pris som helst. Använd detta kapital till våra äldre och våra lärare som har ett tungt jobb att fostra våra barn.

2. Gert Karlsson 13 december, 2018 Svara

Det var ett mycket fint och bra beslut att säga nej till detta vansinniga bygge Sd har efteråt fått fler väljare från våra vänner och bekanta, det är typiskt att SD alltid ska få en känga vad dom än gör, Stå på er och lyssna heller på folket än Peter Danielssons visioner BRA JOBBAT