Michael Rosenberg åter invald i styrelsen för SKL | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Michael Rosenberg åter invald i styrelsen för SKL

Efter några intensiva dagar i Stockholm då 451 ombud från 310 kommuner och regioner valt sina företrädare till styrelsen för Sveriges kommuner och landsting (SKL) är vårt kommunalråd, Michael Rosenberg, nu hemma igen i Sundets pärla.

Vi kan konstatera att Sverigedemokraterna återigen har skördat stora framgångar. Vi är nu dubbelt så många ledamöter och ersättare i styrelsen från Sverigedemokraterna jämfört med föregående mandatperiod, har för första gången blivit vågmästare i styrelsen och kommer också att vara vågmästare till höstens kongress.

SD har för första gången plats i 8 beredningar samt en delegation och har därigenom ökat antalet förtroendevalda från 4 till hela 15 personer. För Michaels egen del innebär det att han blivit återvald av våra egna 51 ombud till gruppledare.

Ett stort tack till alla våra ombud för de här dagarna och ett stort grattis till alla er som blev invalda till olika förtroendeuppdrag för SKL!

Michael Rosenberg (SD)