Insändare inskickad till Helsingborgs Dagblad den 7 juli-14, ej publicerad. | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Insändare inskickad till Helsingborgs Dagblad den 7 juli-14, ej publicerad.

I fredags var det återigen dags för Sveriges nationaldag, dagen då kulturmarxister och oikofober på Sveriges tidningars ledar- och kultursidor årligen ska sprida sitt förakt mot allt vi vanliga själar anser vara svenskt.
Sverige är förmodligen ett av de få länder där ord som patriotism, fosterlandskärlek eller fädernesland klingar illa hos vissa.

Att känna stolthet över vår fred, frihet, traditioner och historia är något som borde vara självklart.

Jag är stolt över de mer än 200 år vårt land haft fred. Jag känner också tacksamhet för de som innan dess kämpade och dog på slagfälten för Svenskarnas frihet. Precis som jag också känner tacksamhet till mina förfäder som istället för att lämna Sverige på grund av svälten i slutet av 1800-talet, istället stannade och lade grunden till det fantastiska land vi har idag.

Jag älskar mitt land och människorna som bor här, även om jag naturligtvis ifrågasätter ett och annat av det som händer omkring mig. Låt oss därför till nästa år fira avskaffandet av Kalmarunionen och bildandet av nationalstaten Sverige med Gustav Vasa som dess konung! Länge leve Sverige!

Pontus Andersson (SD)

1. Thomas 13 juni, 2014 Svara

Ja det verkar tyvärr som att vara svensk och hålla på svenska traditioner är något ful i vårt samhälle och det är helt jävla fel i mina ögon. Vi får göra något åt detta innan det går rent åt helvete och att vi blir flyktingar i vår fädernes land.

• Författare
      Michael Rosenberg 18 juni, 2014 Svara