Hänt under dagens budget i Helsingborgs kommunfullmäktige | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Hänt under dagens budget i Helsingborgs kommunfullmäktige

Under dagen har vi avgjort en del budgetfrågor i Helsingborgs kommunfullmäktige. Vi ordnade så att vårdnadsbidraget blir kvar ett tag till. Vi avgjorde frågan till dess fördel som kom från MP om att höja måltidskvaliten i skolan. Vi stödde vänster partiernas yrkande om att delade turer inom vården ska avvecklas. Vi stödde vänsterpartiernas förslag om att sommarjobbsgaranti ska utredas så att det gick igenom. Vi stoppade förslaget om att teckna avtal med Migrationsverket om att ta emot flyktingar. Inget parti ville stödja oss i vårt förslag om att öka sommarjobben med 150 platser. Vänsterpartierna valde att inte delta i beslutet. De hade chansen att ge ungdomarna sommarjobb men valde att inte ge dem det.  Stödde också Mp’s förslag om att utreda gratis kollektiv trafik på lördagar, ett yrkande som vi för övrig också hade själv. Tack vare vårt stöd till dem så gick förslaget igenom. Inget parti har valt att stödja något av våra förslag.

1. Tornuggleman 13 juni, 2013 Svara

Jag är STOLT över ert arbete !
    Kan NI dessutom stoppa vansinnesplanerna att sälja ”Tivoli-tomten” gör ni stadens invånare glada.
    Namninsamlingar visar på Helsingborgarnas åsikt i frågan.
    Inte gagnar eller erbjuder planerna oss invånare.
    Men t ex ett ”Bad-palats” eller annat.

Oavsett vad, har SD gång på gång visat sin betydelse på lokal nivå.

• Författare
      michael.rosenberg 15 juni, 2013 Svara

Tack, när det gäller Ångfärjestationen så har vi varit tydliga hela tiden med vad vill men Socialdemokraterna avgjorde tyvärr den frågan till dess nackdel när de svängde igen.