Genmäle till Socialdemokraternas insändare om vårdboenden den 14/4-2015 | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Genmäle till Socialdemokraternas insändare om vårdboenden den 14/4-2015

Återtagande av privata vårdboenden

Intressant att läsa att Socialdemokraterna i vård och omsorgsnämnden känner ett behov av att berätta att det var tack vare de och Miljöpartiet som nu tre av stadens vårdboenden återgår i kommunal drift efter att ha drivits i privat regi ett antal år.

Bara synd att man ”glömmer” att berätta att det var tack vare stöd från oss Sverigedemokrater som detta blev verklighet.
Vård och omsorg ligger högt upp bland våra prioriteringar och därför hade vi i vår budget för 2015 ett ökat anslag till vård och omsorgsförvaltningen för att kunna ha en högre bemanning både på boendena inom äldrevården, LSS och i hemtjänsten. Då skulle vi också kunna ta bort de av personalen så illa omtyckta delade turerna. Vill man idag slippa dessa får man välja mellan att jobba längre pass, fler helger eller minska sina timmar och därmed sin lön.

Socialdemokraterna skriver i insändaren att regeringen har lovat en satsning på 2 miljarder per år för att förbättra arbetssituationen inom vård och omsorgsyrket. Tyvärr har det visat sig att denna s.k. regering gång på gång bryter sina vallöfte så dessa pengar är inget vi räknar med.

Kent Davidsson
Sverigedemokraterna Helsingborg
Ledamot i vård och omsorgsnämnden

1 Kommentar

1. Micke Carlsson 15 april, 2015 Svara

Bra skrivet, Kent. Tack för klargörandet.