Genmäle till Miljöpartiets införande i Helsingborgs Dagblad, Debatt onsdagen den 19 september 2012 | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Att få utveckla sin identitet i trygghet och stabilitet är varje barns rättighet skriver Miljöpartiet, jag kan inte nog understryka att jag håller med om detta. Med detta i beaktande så undrar jag då hur vi kan ha så fundamentalt olika inställning till hur vi ska komma dit?

Vi måste veta för det första att det är barn vi pratar om, det vet vi ofta inte, vi måste kunna ge barnen ett värdigt mottagande med en plats i vårt samhälle där de kan bli en del av vårt samhälle och det kan vi inte idag.

Alla barn har rätt till detta och med detta som utgångspunkt så måste man då verkligen ställa ett par frågor till de som har huvudansvaret för den politik som förs inom migrationspolitiken idag nämligen Miljöpartiet.

Utan att gå in på enskilda ärenden och levnadsöden så kan man ju konstatera att Miljöpartiet inte lever i samma verklighet som många andra gör. Som Miljöpartiet mycket riktigt påpekade så kom Sverigedemokraterna in i riksdagen 2010 och den politiska utvecklingen efter detta har ju verkligen bevisat att Sverigedemokraterna behövs.Istället för att lyssna på signalerna från väljarna om den verklighet som de känner att de lever i så valde regeringen att göra en ohelig allians med ett klart uttalat vänsterextremt parti för att säkra sin makt mer än sin ideologi.

Jag tror inte Alliansens väljare uppskattade den uppgörelsen då de normalt inte vill betrakta sig som vänsterextremister skulle jag tro. Konsekvensen av detta kan Sveriges invånare redan se då Miljöpartiet bland annat fick igenom att alla anhöriga till de som redan kommit från Somalia skulle få lov att komma till Sverige efter att de har dna testats. En uppgörelse som medför stora eftergifter i migrationspolitiken, samt stora kostnader. Vi läser att det ska starta en fjärde migrationsdomstol, vi hör hur socialdemokraternas kommunalråd Boel Godner i Södertälje talar om att de inte mäktar mer den oerhörda invandring de har.

Vi hör hur regeringen bestämmer vad kommunerna ska göra trots att staten inte har något territorium själva att skicka de som kommer hit till. Vi andra ska tvingas in i detta utan kostnadstäckning överhuvudtaget.1400 personer kommer varje vecka till Sverige för att kunna få ett bättre liv och vad gör de som bestämmer. Jo de skickar dem till ghetton där barnen ska få växa upp utan att få en chans att lära sig ordentlig svenska och få en chans i samhället, där de ska gå runt i en tillvaro där de nästan aldrig ser någon vuxen som får ett jobb eller chans i samhället. Vad är det för liv att erbjuda människor?

I detta så flummar Miljöpartiet vidare i sin ideologi att världen skulle vara ett fint ställe om alla flyttade till Sverige för att i Sverige så vet vi minsann hur man ska sköta allting. I Sverige vi bäst på allt det vet ju hela världen, de bara glömmer det ibland verka Miljöpartiet tycka så vi måste visa ännu bättre. Idag så går människor i flera år och väntar på beslut om de ska få stanna i Sverige, det är inte en människovärdig politik att behandla dem så,

Detta har Miljöpartiet del av anser jag när de hela tiden vill ha hit fler till Sverige utan ens vilja ta hand om dem som redan finns här. Att då lägga kraft på snyftpolitik anser jag vara grovt populistiskt och oansvarigt. Miljöpartiet ta er i kragen och vakna upp. Ta ert ansvar och framför allt ta ansvar för den extrema invandringspolitik ni har skapat.

Michael Rosenberg

Kommunalråd (SD)