Genmäle till Mats Fuchs (V) Min mening den 26:e januari | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Genmäle till Mats Fuchs (V) Min mening den 26:e januari

Jag kan börja med att konstantera att Vänsterpartiets världsbild skiljer sig radikalt från min. Ni anser tydligen att alla som kommer till Sverige från ett annat land tvingats fly från något? Den uppfattningen delar inte jag.

Vänsterpartiet menar uppenbarligen att världen mest generösa invandringspolitik är otillräcklig och den lagstiftning vi har i Sverige inte ska gälla?
Det är Migrationsverket som idag prövar människors rätt att få flytta till Sverige, och det är även de som prövar de asylsökandes rätt till asyl. Detta är enligt dig och ditt parti ett oacceptabelt sätt att hantera människor? Detta visar enligt min mening att Vänsterpartiet är ett oseriöst parti som inte klarar av att ta ansvar för ett samhälle, ett parti som aldrig har lyckat få något stöd för sin politik sedan 1917 just för att medborgarna för länge sedan har insett detta faktum.

I min värld så har alla människor samma värde men alla har inte samma rätt att få flytta till Sverige och ta del av den svenska välfärden. Att bemöta detta faktum sakligt klarar inte Vänsterpartiet av eftersom de hela tiden pratar om värderingar och känslor. Vi Sverigedemokraterna kommer med konkreta och genomförbara förslag, inte bara floskler.

Vi föreslår t.ex. att ordningsväktare ska avhysa tiggare inom Helsingborgs centrala områden. Detta för att inte underlätta för icke kommuninnevånare att försörja sig genom tiggeri.

Därför är vi kritiska till natthärbärgen, duschmöjligheter och liknande åtgärder som har för avsikt att förenkla uppehället här. Vi är däremot positiva till att staden ställer upp och betalar en bussbiljett så att dessa personer kan ta sig hem. Vi vill inte medverka till denna organiserade verksamhet som utnyttjar människor och vi är ytterst förvånade över att Vänsterpartiet ställer sig bakom detta utnyttjande av ekonomiskt utsatta människor.

Med detta vill vi sända en signal att Helsingborg inte kan lösa dessa människors problem utan detta måste ske i deras egna hemländer. Denna signalpolitik är av yttersta vikt för med fel signaler så kommer antalet tiggare öka.
Hade Vänsterpartiet fått bestämma så skulle kommunen ordna lägenheter, sjukvård, tandvård, skolgång m.m. till all världens fattiga människor. Det är inga problem i den ”lilla bubbla” som ni lever i. Det är bara att höja skatten för alla som har ett arbete att gå till.

Vilka konkreta förslag har då Vänsterpartiet framfört förutom att vi ska ta emot och hjälpa alla som kommer hit?

INGA!

Den fria rörligheten inom EU ger dig rätt att röra dig fritt inom EU, inte att bli försörjd och det är en stor skillnad.

Helsingborgs stad varken kan eller ska ta detta försörjningsansvar för de som inte är kommuninvånare i Helsingborg.

Michael Rosenberg
Kommunalråd (SD)

1. Anonym 29 januari, 2015 Svara

Hej

Bra svar till vänsterpartiet. Vi skall i första hand se till svenska medborgare och deras behov.

Britt

2. Anonym 29 januari, 2015 Svara

Mats Fuchs är enligt min bedömning oseriös. De inlägg Fuchs gjort i diverse forum, är otrevliga, osakliga och flosklande. Mats Fuchs är en bluff, d.v.s. en kommunist. Jag har mött Fuchs ett stort antal gånger i internetdebatter. Fuchs har aldrig vunnit.

3. Kingofmark 29 januari, 2015 Svara

Hej.
    Sanningen svider. Sverige har blivit eu och världens soptipp i mina ögon. Jag ser hellre att Sverige skänker 100 miljarder/år till UNHCR och begränsar asylen till en nivå som vi klarar av att integrera mm. Men vänstern ser inga hinder, inga gränser, inget stopp. I deras värld regnar det manna i form av pengar från himlen. Sverige blöder kraftigt . SD får svårt att lappa ihop spillrorna när det sovande 87: orna har vaknat.

4. Sören.R 30 januari, 2015 Svara

Mycket bra skrivet!
    Om Vänsterpartiets anhängare vurmar om dessa individer så kan dom själv ge dessa migranter husrum och duschmöjligheter.
    Nej, EU:s medlemsländer måste ta sitt totala ansvar över sin egen befolkning.

5. Tornuggleman 12 februari, 2015 Svara

Så ska en slipsten dras.
    Bara buss på, Micke !
    Är mycket nöjd med ditt ÄRLIGA engagemang !

Och tiggeriet ?
    Tja, två butiksägare flyttar dem. En hundpåse på marken o det räcker med kroppsfukt för att stinka. I MINST 1 vecka ! Påsar finns ju ni varenda park…
    I England har man speciella rörsättningar i marken för att ingen ska kunna sitta där.
    Jag ser hur de hemlösa nu är helt undanträngda på RIA. Zigenarna har tagit deras platser,tömmer frukten, äter den billiga måltiden. Sedan delar man upp sig i grupper. 9.30 står en van med x antal tiggare med hemlösas frukost och delar upp sig. 9.30 kör vanen kring Drottninghög och släpper matglada fruktdignande påsar o en mugg.
    9.30 står en van vid Sundstorget och släpper av x antal tiggare. Bl a den mycket otrevliga vid Systemet. Vid COOP Forum hämtas fru tiggare vid 17.15 av sin man. Fru tiggare utanför City Gross/Hyllinge är bosatt på Drottninghög. Fick flytta då hon var för känd.
    Nej. VI vill inte se fler tiggare .

Bra jobbat

• Författare