Genmäle till Helsingborgs Dagblad och Torbjörn Svenssons ”Hur skola detta sluta SD?” i dagens tidning | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Intressant 🙂 Vi vet vad vi tänkte och om någon annan vet det så torde det betyda att vederbörande har ett telepatiskt sinne. Att vi satsar 5 miljoner mer på vård och omsorg och 9 miljoner på Socialnämnden än treklövern är två anledningar till att vi har har mindre i vårt förslag till skolan. När vi lägger vårt budgetförslag och detta kan tilläggas tar vi fram i god tid inför förra onsdagens kommunstyrelsemöte så har alla partier samma ramar och då betyder det inget för oss om vilka förslag som kommer upp just i kommunstyrelsens möte och det är först då som man vet vad övriga har lagt inom oppositionen. Med det sagt så är det sant att jag inte visste vad de andra partierna hade lagt för förslag när jag blev tillfågad i fredags. Anledningen till det är att det saknade betydelse då var eftersom vi hade vårt gruppmöte för att behandla de andra partiernas förslag igår och då har man givetvis läst på allas förslag. Jag kan dock lugna Torbjörn med att vårt förslag gällande skolan ligger kvar. vi driver vår politik och låter de andra driva sin politik.