Genmäle till ”Före detta telefonist” i min mening den 10 november | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Genmäle till ”Före detta telefonist” i min mening den 10 november

De synpunkter som du framför är några av de argument som gjorde att vi Sverigedemokrater drev detta som en av våra viktigaste kommunala valfrågor i Helsingborg.
När vi ser och hör hur dåligt färdtjänsten fungerar och vilka negativa följder detta får för de som är beroende av denna service så måste något göras NU. Därför anser vi att färdtjänsten ska skötas av Helsingborgs stad. Det är den enda vettiga lösningen för att komma till rätta med problemen.
Att ringa till telefonister som sitter flera hundra mil från Sverige anser vi inte vara rimligt. I Helsingborg så finns det många arbetslösa och kompetenta personer som hade kunnat få ett arbete istället. Vi motsätter oss å det starkaste att Helsingborgarnas skattepengar ska gå till ett riskkapitalbolag som Samres som för att öka sin vinst bedriver en stor del av sin verksamhet i låglöneländer.
Vi Sverigedemokrater värnar om att svenska skattepengar i första hand ska användas för att skapa arbete i Sverige.
Jag har inga problem att förstå att de borgerliga partierna i Helsingborg står bakom den nuvarande ordningen. Men jag har väldigt svårt att förstå att Socialdemokraterna och Vänsterpartiet som säger sig värna om de utsatta och de svenska arbetarna kan acceptera och besluta att det ska vara så här?
Vi var det enda parti som i valrörelsen drev ett återtagande av färdtjänsten till Helsingborgs stad och vi kommer att fortsätta driva den här viktiga frågan. De andra partierna i Helsingborgs kommunfullmäktige får vara svaret skyldiga varför de inte vill ha en bättre och fungerande färdtjänst i Helsingborg.

Michael Rosenberg (SD)
Kommunalråd, Helsingborg

1 Kommentar

1. Sören Ravn 19 november, 2014 Svara

Mycket bra!
    Arbetstillfällena ska stanna i Sverige.
    mvh Sören