Genmäle till ”Alla elever ska klara skolan ”infört i Helsingborgs dagblad 22 oktober 2012, inskickat till Helsingborgs Dagblad. | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Jan Andersson (S) slår som ofta förr både yvigt och felaktigt. Att påstå att inga andra än den rödgröna kartellen vill att alla barn ska klara sin skolgång på bästa vis är ju bara ett tramsigt försök att vinna billiga politiska poäng. Alla har ju ambitionen att göra sitt bästa och de möjligheterna kommer ju att bli bättre nästa år med 90 miljoner extra men mål ska givetvis också vara realistiska för de förvaltningar som ska verkställa de målen.

Sverigedemokraterna motiverade sitt förslag med att det är bättre att ställa lägre ambitioner eftersom vi annars riskerar bli ledsna om vi inte uppnår målen. Påstår Jan Andersson att vi sade men det gjorde vi inte utan vi sa följande att det var eleverna som skulle kunna bli ledsna. Det var alltså med hänsyn till elevernas eventuella prestationsångest med 100 procent i måluppfyllelse vi markerade.

Sverigedemokraterna känner sig inte särskilt träffade av att bli benämnda som en del av ”fyrklövern” Jag tror nog att den minnesgode läsaren har häng med i svängarna och undrar säkert om inte rätt namn skulle vara ”Socialmoderaterna” idag på den styrande ledningen.

När Sverigedemokraterna och Miljöpartiet vill bevara ångfärjestationen vilka är rörande överens om att den ska bort, när vi folkomrösta om den frågan vilka var det som stoppade det?

Jo Socialmoderaterna. Inom Vård och omsorgsnämnden så gör de skriftliga överenskommelser om hur de ska ha det och hur tillfälliga populistiska partiet som de kallar det för ska hållas ute och i Socialnämnden så röstade Socialdemokraterna med borgarna om att nämndens boenden inom Socialpsykiatrin skulle fortsätta vara privata och inte som Sverigedemokraterna att de skulle bli kommunala igen.

Jag tror att Helsingborgarna är trötta på politisk pajkastning och att gammelpartierna i sin jakt efter att få flest röster har alla gått emot mitten av den politiska skalan och att de inte längre har en tydlighet i varför man ska rösta på dem och då håller de på med ordklyveri.

Sverigedemokraterna har röstat efter vår övertygelse hela tiden vare sig det leder till vänster eller höger. Finner vi ett vettigt förslag så röstar vi på det. Vi är öppna för dialog men Socialdemokraterna anser att 10 000 Helsingborgare och att vi som fick deras röster inte är värda att lyssna på, det är deras syn på demokrati. Vår syn är att man ska prata med alla inom politiken för att hitta den bästa lösningen för alla Helsingborgare, det är vår syn på demokrati.

För Sverigedemokraterna

Eivor Söderberg (SD) Ledamot i barn- och utbildningsnämnden

Britt Kjellgren (SD) Ersättare i barn- och utbildningsnämnden

Michael Rosenberg (SD) Kommunalråd

1. Bengt Bengtsson 25 oktober, 2012 Svara

Det var nog längesedan Jan Andersson (S) talade för en politik som skulle gagna och vara det bästa för Helsingborg och samhället. För hans del ser det mer ut som att försöka vilseleda allmänheten för att själv försöka framstå som exemplarisk och försöka säkra sin plats i politiken för ytterliggare en period.
    Eller kan det vara så att han har svårt för att skilja på vad som sagts och inte sagts.

• Författare
      michael.rosenberg 29 oktober, 2012 Svara

Känns som de har det svårt med det ja. De vill att folk ska få jobb säger de men gör allt de kan för att säga nej till alla företag som vill skapa jobb. konstigt tänk de har.