Ett STORT tack…. | Sverigedemokraterna i Helsingborg

Ett STORT tack….

Ett STORT tack…. till alla er medlemmar som på olika sätt ställt upp under valrörelsen. Utan er hjälp och arbete hade vi inte fått den stora framgång som vi fick. Här kan ni se våra fina resultat.

Tack givetvis till alla er som röstade på oss, vi kommer att ge allt.

I siffror/mandat så gick det så här:
I Helsingborg fick vi 10,50 % 2010 och det gav oss 8 mandat i fullmäktige. 2014 ökade vi till 16,32 % och det ger oss 10 mandat i fullmäktige.
Till riksdagen fick vi 5,70 % 2010 och det gav oss 20 mandat. 2014 ökade vi till 12,86 % och det ger oss 49 mandat i riksdagen.
I Region Skåne fick vi 9,28 % 2010 som gav oss 14 mandat. 2014 ökade vi till 14,54 % och vi har nu 23 mandat.

Dessa siffror kan sammanfattas i ett ord:
FANTASTISKT!!!

Samtidigt så ställer det krav på oss att vi måste leverera så att våra väljare blir nöjda och att vi fortsätter att växa. Vi känner att vi fått ihop en fin grupp av personer som kommer att göra bra ifrån sig i fullmäktige, nämnder, styrelser och andra uppdrag som vi nu ska tillsätta. Så framtiden ser verkligen ljus ut.

Med önskan om en riktigt trevlig höst
Alexander Aardgaard, Ordförande SD Helsingborg

1 Kommentar

1. John Rexholm 12 oktober, 2014 Svara

Hej Alexander och alla medlemmar,

Det glädjer mig att SD har så fina resultat ! Jag hoppas att jag fortsättningsvis kan övertyga folk att blir medlem i SD.

Gärna skulle jag medverka i SD och som original österrikare, skulle SD inte heller fram står som invandrings fientlig partiet.
    Jag är svensk medborgare numera och ställa gärna upp för SD

Med vänliga hälsningar.

John Rexholm